wtorek, 8 listopada 2011

Plagza


Platforma Generowania Zadowolenia”- społeczny serwis nowej generacji.


Platforma Generowania Zadowolenia: Plagza (nazwa robocza) to społecznościowy serwis internetowy umożliwiający każdemu zarejestrowanemu użytkownikowi zbiórkę pieniędzy na dowolne Marzenie (potrzebę, cel). Fundusze generowane są poprzez innych użytkowników (zarejestrowanych lub nie), którzy popierając dane Marzenie, przekierowywani są do odrębnego działu reklamowego. Tam wybierają interesujące ich reklamy i świadomie je oglądają, a opłaty emisyjne od reklamodawców wpływają na konto wspieranego Marzyciela.

Idea serwisu jest przełomowa, gdyż staje się on uniwersalnym narzędziem do rzeczywistego zarabiania pieniędzy w internecie. To także przestrzeń do budowania trwałych relacji społecznych, miejsce prowokujące do zainteresowania i aktywnego zaangażowania w sprawy innych ludzi. Ponadto mamy tu nowatorską i przyjazną formę prezentacji i odbioru reklam - ich konsumpcja jest czynnością absolutnie świadomą - użytkownik nie jest „atakowany” niechcianymi komunikatami, lecz dobrowolnie odbiera wybrany przez siebie przekaz reklamowy.


Forma przedstawiania Marzeń jest dowolna (tekst, audio, foto, wideo, linki do stron etc.) - bycie zauważonym i zdobycie poparcia innych użytkowników, w dużej mierze zależy więc od pomysłowości autora i atrakcyjności materiałów.

Przy każdym Marzeniu widoczna jest data i godzina jego publikacji, wskaźnik liczby osób popierających (ilość użytkowników niezarejestrowanych i zarejestrowanych - z możliwą do rozwinięcia listą nicków) oraz procent zebranych funduszy (Marzenie X uzbierało: YY% z potrzebnych ZZZZ PLN).
Każde Marzenie, obok treści, zawiera mini profil użytkownika, widoczny również dla osób niezarejestrowanych.


3 rodzaje użytkowników:

Identyfikacja
Dane osobowe
Liczba poparć 3)
Liczba Marzeń
Niezarejestrowany
IP
brak
1/24 h
0
Popieracz
login
demograficzne 1)
dowolna
tego samego Marzyciela max. 3/24 h
0
Marzyciel
login
pełne 2)
dowolna
max. 1 na tydzień
1) min. mail, płeć, wiek, wykształcenie, kod pocztowy
2) mail, imię, nazwisko, płeć, wiek, wykształcenie, adres zameldowania, PESEL, telefon, nr konta bankowego oraz zdjęcie (avatar) i dowolny opis własny (zainteresowania, sukcesy, wartości, cele etc.)
3) wielokrotne oglądanie tej samej reklamy przez danego Popieracza nie generuje kolejnych punktów poparcia (przychodów)


Możliwość automatycznego logowania poprzez Facebook, Gmail, NK, inne konta pocztowe i serwisy społecznościowe oraz powiadamiania znajomych o serwisie i proszenia ich o poparcie Marzeń (wtyczki addthis.com), a także własna ikonka (wtyczka) Plagzy - do umieszczenia w innych serwisach i kierująca na wybrane Marzenie.

Możliwość nawiązywania kontaktu pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami poprzez:
  • dane upublicznione w profilu (mail, telefon, nick z dowolnego komunikatora);
  • wewnętrzny „Komunikator Marzeń” (możliwy do używania także jako zewnętrzna aplikacja)

Grafika serwisu oszczędna, czytelna i uporządkowana.
Nawigacja logiczna i intuicyjna.

Brak moderacji.
Użytkownik: Marzyciel - akceptując regulamin, bierze na siebie pełną odpowiedzialność za treść swojego komunikatu oraz prawa do własność zamieszczanych materiałów.
Użytkownik: Popieracz - może dowolnie skomentować popierane przez siebie Marzenia (tylko wpis tekstowy max. długości 140 znaków).

Wejście do działu reklamowego następuje wyłącznie poprzez kliknięcie buttona „Popieram” znajdującego się przy wybranym Marzeniu.

Sekcja reklamowa zawiera:
  • stronę główną (ewentualnie stronę główną oraz kilka podstron kategorii ogólnych), gdzie prezentowane są droższe reklamy, sprzedawane w jawnym systemie aukcyjnym;
  • katalog ze szczegółową listą kategorii i podkategorii branż / produktów - co ułatwia użytkownikowi odnalezienie tematyki reklam, które go interesują - koszt emisji reklamy wygenerowanej przez katalog jest jednakowy dla wszystkich reklamodawców;
  • okienko wyszukiwarki tekstowej (z opcją automatycznych podpowiedzi);
  • listę tagów produktowych.

Ponadto istnieje opcja zamieszczenia (max. 3) mini-bannerów z logo firm sponsorujących bezpośrednio przy danym Marzeniu - wymaga to jednak akceptacji obu stron: Marzyciela i Sponsora, oraz być wynikiem faktycznie znaczącego wkładu finansowego wskazanej firmy. Kliknięcie logo powoduje przejście do działu reklamy wprost na reklamę Sponsora (koszt wg. ogólnych zasad).


Firmy umieszczają swoje reklamy (informacje) w systemie samodzielnie poprzez uniwersalny interfejs. Wymaga to wypełnienia szczegółowego formularza rejestracyjnego, akceptacji regulaminu i wyboru opcji prezentacji:
  • strona główna - forma prezentacji wg ogólnie przyjętych standardów, położenie (częstotliwość emisji) ustalone na podstawie licytacji;
  • katalog - wybór szczegółowej podkategorii i umieszczenie w niej swojej wizytówki - formy reklamy różnorodne: od zwykłego linku po rozbudowane „rich media” - w przypadku bogatszych form wnoszona jest jednorazowa opłata za zajmowaną przestrzeń dyskową;
  • sponsoring wybranych Marzeń - wymaga akceptacji Marzycieli.
Ponadto reklamodawca ustala wielkość budżetu, czyli maksymalną kwotę swojej kampanii. Może także precyzyjnie określić do jakiego targetu odbiorców chce dotrzeć (Popieracze spoza tej grupy nie widzą jego reklam).

Uwaga: prawo do zamieszczenia danej reklamy mają tylko podmioty będące jej właścicielem lub działające jako koncesjonowany przedstawiciel tychże - czyli np. zwykły sklep sportowy nie ma prawa zamieszczać spotu promującego buty Nike, a jedynie reklamę własnego punktu sprzedaży - oczywiście poprzez umieszczenie linku do własnej strony jest w stanie dalej pokazywać dowolne treści (jednak odbywa się to już poza systemem Plagzy).

Reklamodawca w każdym momencie ma wgląd w statystyki odwiedzin swojej reklamy oraz wykresy charakterystyk konsumentów (Popieraczy).


Rozważa się także rozbudowanie działu komercyjnego o kolejne funkcje:
  1. opcja określania własnych preferencji konsumpcyjnych - dzięki czemu użytkownik automatycznie otrzymuje pakiety reklam, które mieszczą się w zakresie jego potrzeb i zainteresowań;
  2. sekcja dokonywania zakupów (przelinkowanie do zewnętrznych sklepów), sponsorskie akcje lojalnościowe, narzędzia do składania grupowych deklaracji zakupu (pre-ofert) - w zamian za dodatkowe punkty na Marzenia oraz uzyskanie atrakcyjnych upustów cenowych;
  3. dział rekomendacji produktowych - tonajlepsze.pl (temat do szczegółowego rozwinięcia).


Promocja serwisu powinna odbywać się głównie poprzez aktywne i pomysłowe działania Marzycieli, w których wymiernym interesie jest werbowanie jak największej ilości Popieraczy.
Każdy Marzyciel będzie mógł także zlecić powołanej przy Plagzie agencji przeprowadzenie jednostkowej kampanii promocyjnej w zamian za odstąpienie części swoich wpływów (Plagza Buzz Marketing Tools).


Serwis położy duży nacisk na ochronę danych osobowych, bezpieczeństwo przed atakami hackerów oraz uniemożliwi zakładanie wielu kont tym samym osobom i automatom.


Konto Marzyciela zawiera: Moje Marzenia, skrzynka pocztowa (Komunikator Marzeń), edycja profilu, statystyki etc.
Wystawianie Marzenia: wybór kategorii, tagi, tytuł Marzenia, opis, zdjęcia, pliki multimedialne, kwota do zebrania, data rozpoczęcia, czas trwania.
Moje Marzenia: oczekujące do wystawienia, trwające, sponsorowane, zakończone nieuzbierane / uzbierane, zawieszone, wycofane, zrealizowane (dokumentacja), Historia Poparć (pełna lista kiedykolwiek wystawianych Marzeń i uzyskanych efektów).
Opcja automatycznego powiadomienie o poparciach - „ostatnio oglądali Twoje Marzenie...”
Słowa kluczowe, komentarze, ulubieni Marzyciele / Popieracze etc.
Marzenia Popierane: poparte, obserwowane, ulubione. Historia aktywności, subskrypcja kanałów Marzeń.

Użytkownik publikując w serwisie swoje Marzenie umieszcza je w jednej z dostępnych kategorii, dołącza tagi, a przede wszystkim z góry wycenia jego wartość oraz ustala czas, w którym kwota ma być uzbierana (do wyboru ma okresy tygodniowe i miesięczne - ale maksymalnie do roku).
Wewnątrz-serwisowy algorytm automatycznie określa dynamikę zbiórki pieniędzy i jeśli Marzyciel nie wyrabia planu otrzymuje wiadomości ponaglające/mobilizujące do autopromocji oraz propozycje jak zwiększyć skuteczność swojej akcji.
Jeżeli w ustalonym okresie nie uda się zgromadzić wymaganych wpływów, Marzyciel ma prawo przeznaczyć to, co zostało uzbierane na cele charytatywne opublikowane w serwisie Plagza lub wesprzeć Marzenia innych użytkowników. Rozważa się też opcję „cash out” - wypłacenie max. 50% z całości zgromadzonego budżetu.
Każde Marzenie może też być skasowane przez Marzyciela w dowolnym momencie, a fundusze rozdysponowane według identycznych jak powyżej zasad.


Jednym z ważniejszych punktów regulaminu Plagzy jest zobowiązanie się do przedstawienia dokumentacji realizacji Marzenia (w przypadku kiedy udaje się uzbierać wymaganą kwotę) oraz cesja pełnych praw do wizerunku, treści Marzenia i jego dalszej historii z możliwością dowolnej eksploatacji w mediach przez serwis Plagza (np. we własnym programie tv - temat do dalszego rozwinięcia).


Pierwsza strona serwisu zawiera:
  • logo serwisu i kilka wyświetlanych w pętli haseł reklamowych (w stylu „faktyczna możliwość realizacji marzeń”);
  • okienko rejestracji/logowania;
  • sekcję z komunikatywną prezentacją objaśniającą zasady i funkcje serwisu;
  • inteligentne okno wyszukiwarki 4) wraz z listą tagów;
  • interfejs do szybkiej publikacji własnego Marzenia;
  • Marzenia: najnowsze, bliskie terminu zakończenia, prawie uzbierane, najdroższe/najtańsze (wielkie/malutkie), zrealizowane (success story), ostatni dołączyli do grona Marzycieli...;
  • Sekcję Charytatywną z listą potrzeb zaprzyjaźnionych fundacji;
  • regulamin, polityka prywatności, FAQ (pomoc, podpowiedzi jak opisywać i jak spełniać marzenia), kontakt, biuro prasowe, dla inwestorów, reklama, dla fundacji, mapa strony (index), RSS, ustaw jako stronę startową.

4) Zaawansowana wyszukiwarka - przeglądaj marzenia: po słowach kluczowych w tytułach/opisach, po autorze/nicku, wśród zakończonych, w danej kategorii (lista: np. artystyczne, romantyczne, zdrowotne, społeczno-polityczne, naukowe, biznesowe, turystyczne, sportowe, erotyczne), po wartości marzenia (od-do), czasie zakończenia, województwie/mieście, po danych demograficznych (Marzenia dzieci, młodzieży, studentów, kobiet/mężczyzn, szukających pracy, samotnych, niepełnosprawnych), po zainteresowaniach, zobaczy wszystkie Marzenia etc.
Sortuj według: trafności, ilości poparć, daty wystawienia, czasu zakończenia, najwyższej/najniższej wartości, bliskich uzbierania etc.
Najczęściej oglądane: w tej godzinie - dniu - tygodniu - miesiącu.
Typ wyników: tekst, foto, audio, wideo.
Wybrane dla Ciebie - na podstawie dotychczasowej historii popierania.
Statystyki: liczba użytkowników (niezarejestrowanych, Popieraczy, Marzycieli), ilość Marzeń w bazie, liczba spełnionych, sumaryczna kwota wsparcia etc.

Kategorie klasyfikacji marzeń powinny być maksymalnie zbieżne z katalogiem reklam. Oba spisy należy starannie opracować w oparciu o funkcjonujące na rynku standardy (zarówno zwykły użytkownik, jak i firma reklamowa muszą łatwo docierać do odpowiedniej podkategorii i zbioru tagów).


Konieczne opracowanie wersji serwisu na urządzenia mobilne.

Do rozważenia: wspieranie Marzeń poprzez mikrowpłaty Popieraczy (np. przez SMS-y).

Propozycje nazw: plagza.com, dream.ad, popmar.pl.