Jedną z najistotniejszych potrzeb użytkowników współczesnych mediów staje się filtrowanie ('curation') informacji.
Gigantyczna nadpodaż treści, sprawia, że odnalezienie i selekcja tych, które faktycznie nas interesują, staje się coraz bardziej uciążliwe.
Szczególny zamęt panuje na rynku wydawniczym, gdzie każdego tygodnia pojawiają się setki nowych płyt, filmów, książek, audiobooków, gier etc.
Do szerszej promocji trafia tylko kilka procent tytułów - cała reszta zwyczajnie ginie w chaotycznym natłoku wszelkich innych przekazów, wiadomości, reklam...
Do szerszej promocji trafia tylko kilka procent tytułów - cała reszta zwyczajnie ginie w chaotycznym natłoku wszelkich innych przekazów, wiadomości, reklam...
Specjalistyczne serwisy, czasopisma czy audycje zazwyczaj skupiają się na wąskim wycinku rynku, zbieżnym z gustami redaktorów lub uwarunkowanym koneksjami branżowymi.
Odbiorca końcowy nie ma praktycznie żadnych możliwości bieżącego orientowania się w całości najnowszej oferty, kompleksowego zapoznania się zawartością i jakością poszczególnych pozycji oraz wygodnego podjęcia decyzji zakupowych.
Nie istnieje jedno miejsce, gdzie w zestandaryzowanej formie prezentowane są wszystkie nowości, każdego gatunku i od każdego wydawcy (w tym niezależnych).
Nie istnieje jedno miejsce, gdzie w zestandaryzowanej formie prezentowane są wszystkie nowości, każdego gatunku i od każdego wydawcy (w tym niezależnych).
Tracą na tym wszyscy: klienci, firmy wydawnicze, autorzy oraz sklepy i serwisy.
I choć wszyscy zdają sobie sprawę, że sytuacja jest niekorzystna, nikt niczego nie zmienia, bo każdy walczy wyłącznie o swoje interesy.
W naturalny sposób powstaje więc okazja do zagospodarowania tego ogromnego potencjału.
Dzięki stworzeniu odpowiedniego narzędzia informacyjnego zostaną zaspokojone oddolne potrzeby konsumentów, kompleksowo wsparte działania promocyjne wydawców oraz zabezpieczone interesy handlowe sprzedawców.
Po więcej informacji na temat przedsięwzięcia zapraszam na: Serwis Nowości Wydawniczych